12/03/2022

Blod, svette, tårer og tallerkener

NTNUI 2 Herrer:

Denne helgen var vi på tur til Stavanger og Bergen for å spille kamp mot Sandnes og Sotra.

Fredag ble flyet til Stavanger via Oslo kansellert 2 timer før avgang. Vi var heldige som fikk booket om, men til et tidligere tidspunkt. Flere av oss måtte løpe til gaten da vi ankom flyplassen. Heldigvis rakk alle flyet.

Istedenfor mellomlanding i Oslo mellomlandet vi i Bergen. Flyet vårt fra Bergen til Stavanger ble så kansellert. Tross ledige sitteplasser på flyet vi hadde tatt, som skulle videre til Stavanger, måtte vi gå av. Ny flyrute til Stavanger ble via Oslo. Takk til SAS som ga oss muligheten til å oppleve så mye av landet vårt på en dag! Heldigvis kom vi frem.

For de av oss som skulle bo hos Elias fra fredag til lørdag, ventet ferdig forberedt spagetti

bolognese ved ankomst. Det var på dette tidspunktet Sigurd (Brandis) innså at han hadde glemt boxere. Tidlig lørdag morgen bar det derfor rett til matbutikken for å unngå hygienisk katastrofe.

Deretter spiste vi en god frokost. Fredrik bestemte seg for å vise sin takknemlighet til verten (og bidra med innhold til reisebrevet) ved å knuse både glass og tallerken. Takk til herr og fru Bogen som tok vare på slike surrehuer. Spørs om vi hadde greid oss på egenhånd.

Reisen bar så videre til Giskehallen der vi skulle spille mot Sandnes. Det ble en veldig spennende kamp. Midt i kampen lå vi under 1-2. Deretter spilte vi som guder og dro i land de to siste settene! Stillinga i femte sett ble 15-12.

Etter kampen hadde vi litt tid før vi skulle fly videre til Bergen. På dette tidspunktet var vi ganske sultne. Siden McDonalds er bra fôr for idrettsutøvere, måtte vi selvfølgelig dra dit.

Ikke alle dro til McDonalds. Jørgen bestemte seg for å tilbringe litt kvalitetstid med noen fugler. Dessverre for Jørgen er ikke dyrene like glad i han som han er i dem. Det fikk han erfare da han prøvde å mate en svane. Som om det ikke var nok å bli bitt en gang, prøvde han å mate den en gang til. Da vi kom til flyplassen, hadde vi god tid. Denne gangen fløy vi med Widerøe istedenfor SAS:)

Etter å ha ankommet hotellet i Bergen sentrum, dro vi til Sabrura og presset i oss store mengder sushi. Deretter dro noen på Kino og andre tok seg en tur på byen. Overaskende nok kom alle relativt tidlig tilbake til hotellet. Vi er tross alt seriøse idrettsutøvere.

Tormod, som bestilte hotellovernattingen, hadde booket to firemannsrom og ett veldig fint enmannsrom. Enmannsrommet hadde stor balkong, dobbeltseng, TV, masse gulvplass, sofaer og et stort bad med et stort badekar. Som reiseansvarlig hadde han avsatt rommet til seg selv, og endte opp med å bli i badekaret mens han så Netflix resten av kvelden. Det hele var egentlig litt korrupt. Til sitt forsvar sa Tormod: «Jeg fortjener det. Jeg har ikke badet på 20 år!» Heldigvis gjaldt det bare bading i badekar.

Etter en utsøkt hotellfrokost søndag morgen, dro vi videre til Sotra Arena for å leke litt med Sotra. Stillingen ble 3-0. Vi var rett og slett helt ustoppelige med Vebjørn som libero. Sotra ble faktisk så imponert at de ga han pris for beste spiller, en pris som vanligvis går til beste spiller på eget lag. Verdt å merke seg for alle statistikknerder der ute, er at det ble ført opp mye rart i mottak den kampen. Dermed ser vi enda bedre ut på papiret enn vi er i virkeligheten.

Vi hadde 5 timer å slå i hjel før vi dro tilbake til bartebyen. Med så mye tid ble Egons pizzabuffet god valuta for pengene. En bra avslutning på en bra helg.

Hu og hei!

Kollektiv kollaps. Ikke mer å si om det

NTNUI 2 Damer:

I helgen var D1 på tur igjen. Denne gangen sto Tigerstaden for tur. Før avreise hadde vi ennå ikke tapt en kamp i 2022 og gjengen var sugen på en seier til.

Stykkevis og delt kom gjengen seg til Oslo i løpet av torsdag, fredag og lørdag. Lørdag morgen kl. 9.00 hadde vi vært så heldige å få treningstid i Kolbotnhallen (Shout-out til Kolbotn IL). Resten av formiddagen gikk med til utforskning av Oslo. Første kamp skulle spilles lørdag kveld 19.30. Når alle omsider klarte å møte opp i rett hall, var vi endelig klar til kampstart. Koll var lørdagskveldens heldige utvalgte.

Koll kampen begynte med et rotete første sett der vi lot Koll slippe til, spille seg gode og vi havnet bakpå. 25-19 i Koll sin favør. Andre settet synes vi egentlig selv ble litt for spennende, men klarte å dra det i land med stillingen 30-32. I tredje og fjerde sett gikk vi rett og slett lei og gjorde kort prosess på hele greia. 15-25 og 16-25 og totalt 1-3 til NTNUI. Klokka hadde for lengst passert 22.00 da den siste grønnkledde forlot Kringsjåhallen. Med en fersk seier i lomma var det bare å hoppe til køys.

Søndagens kamp vil vi helst ikke nevne, men kan oppsummeres i to ord; kollektiv kollaps. Videre gikk turen hjem rimelig knirkefritt denne gangen i forhold til Stavangerturen i oktober som enkelte enda har friskt i minne. I slutten av mars reiser vi til Stavanger IGJEN for å spille mot Sandnes og TVN. Klok av skade er flybilletter alt bestilt og trippelsjekket.

Foto: Tomm Hansen

Resultater uke 9:

Sandnes VBK – H1 2 – 3 (23 – 25, 25 – 22, 25 – 23, 14 – 25, 12 – 15)

BK Tromsø – D-elite 3 – 0 (25 – 19, 25 – 18, 25 – 16)

BK Tromsø – H-elite 1 – 3 (25 – 15, 30 – 32, 21 – 25, 17 – 25)

Koll 2 – D1 1 – 3 (25 – 19, 30 – 32, 15 – 25, 16 – 25)

Sotra VBK – H1 0 – 3 (18 – 25, 22 – 25, 23 – 25)

Steinkjer VBK – H2C 1 – 3 (19 – 25, 25 – 20, 23 – 25, 28 – 30)

OSI 2 – D1 3 – 0 (27 – 25, 25 – 13, 25 – 23)

Steinkjer VBK – D3D 3 – 2 (25 – 21, 25 – 17, 17 – 25, 17 – 25, 16 – 14)

D3D – Snåsa IL 2 0 – 3 (17 – 25, 16 – 25, 20 – 25)